Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 01.08.2012, sygn. IPPP3/443-487/12-4/LK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-487/12-4/LK
sposób opodatkowania świadczonych usług polegających na organizacji konferencji
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27.04.2012 r. (data wpływu 02.05.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania świadczonych usług jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 02.05.2012 r. do wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania świadczonych usług.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Sp. z o.o. (S: Spółka) jest polską spółką należącą do grupy kapitałowej S. Podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest dystrybucja i wdrażanie zaawansowanego oprogramowania wspomagającego funkcjonowanie przedsiębiorstw, jak również związana z tym oprogramowaniem działalność doradcza i szkoleniowa.
Analogiczna działalność jest prowadzona w innych państwach (należących do UE i państwach trzecich) przez lokalne spółki z grupy kapitałowej S, S Polska często ściśle współpracuje z innymi spółkami z grupy kapitałowej. Wymaga tego przede wszystkim specyfika działalności Spółki. W ramach prowadzonej działalności konieczne jest korzystanie z wiedzy konsultantów zatrudnianych przez inne spółki z grupy, specjalizujących się w określonych aspektach związanych z wdrażaniem i funkcjonowaniem oprogramowania S (analogicznie, konsultanci S Polska są wykorzystywani w ramach projektów prowadzonych przez zagraniczne spółki z grupy). Ponadto, istotna część klientów S Polska należy do międzynarodowych koncernów, wdrażających produkty informatyczne S jednocześnie w lokalnych spółkach w różnych państwach. Pozyskanie tego rodzaju klientów, a następnie realizacja zamówionych przez nich projektów, wymaga ścisłej koordynacji działań pomiędzy lokalnymi spółkami z grupy S zaangażowanymi w te projekty.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right