Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 06.06.2012, sygn. IPPP2/443-591/09/12-6/S/SAP/KOM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-591/09/12-6/S/SAP/KOM
Skoro tego rodzaju świadczenie pieniężne (wypłacenie premii) nie stanowi ani świadczenia usług ani dostawy towarów, ani też nie można jej uznać za rabat udzielony w stosunku do sprzedanych towarów, to nie ma ono wpływu na rozliczenia VAT. Zgodnie z powyższym, faktury wystawione przez Kontrahentów na rzecz Spółki dokumentują czynności, które w istocie nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a tym samym, nie dają Spółce prawa do odliczenia podatku VAT wykazanego na tak wystawionych fakturach.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 21 maja 2009 r. (data wpływu 25 maja 2009 r.), uzupełnione pismem z dnia 05.08.2009 r. (data wpływu 10.08.2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 maja 2009r. wpłynął wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Spółka działa jako dystrybutor wyrobów czekoladowych marki L. na terenie Polski. Spółka nabywa te wyroby od zagranicznych podmiotów wchodzących w skład grupy L., a następnie sprzedaje je podmiotom krajowym, które dokonują ich dalszej sprzedaży detalicznej są to głównie sieci hipermarketów spożywczych
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right