Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.02.2012, sygn. IPPP2/443-1254/11-4/KOM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1254/11-4/KOM

opodatkowanie i dokumentowanie wypłacanych Dystrybutorom premii pieniężnych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 25.10.2011 r. (data wpływu 7.11.2011r.), uzupełnione pismem z dnia 18.01.2012r. (data wpływu 23.01.2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i dokumentowania wypłacanych Dystrybutorom premii pieniężnych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7.11.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i dokumentowania wypłacanych Dystrybutorom premii pieniężnych. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 18.01.2012r. (data wpływu 23.01.2012r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z dnia 9.01.2012r. znak IPPP2/443-1254/11-2/KOM (skutecznie doręczone dnia 13.01.2012r.)

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (Spółka z o.o.) z siedzibą w miejscowości B., producent źródeł światła na podstawie umów zawieranych z podmiotami dystrybuującymi (Dystrybutorami) podjęła współpracę handlową obejmującą m.in. działania marketingowe i organizacyjne, prowadzone przez Dystrybutorów w celu aktywizacji i promocji towarów przez nią dostarczanych, upowszechnienie marki Sp. z o. o oraz zwiększenie sprzedaży jej towarów. Dystrybutorzy w zamian za świadczenie usługi otrzymują premie pieniężną (bonus), ustalaną procentowo od obrotów, co ma mieć charakter motywacyjny do dalszej współpracy. Otrzymana premia nie jest powiązana z konkretnymi dostawami. Wynagrodzenie jest w stałym procencie od obrotów, bez konieczności przekroczenia określonego pułapu obrotów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00