Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 26.01.2012, sygn. IPPP2/443-1266/11-2/JO, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1266/11-2/JO
Czy Spółka ma obowiązek naliczenia podatku VAT należnego z tytułu wydawanych towarów, w ramach świadczonej przez Spółkę dla Kontrahenta usług marketingowych, których koszt wliczony został do podstawy opodatkowania takich usług, gdy towary te są nabywane przez Spółkę?Czy Spółka ma obowiązek naliczenia podatku VAT należnego z tytułu wydawanych towarów, w ramach świadczonych przez Spółkę dla Kontrahenta usług marketingowych, których koszt nie został wliczony do podstawy opodatkowania takich usług, a towary te są własnością Kontrahenta lub podmiotu trzeciego (towary nie są nabywane przez Spółkę - Spółka jedynie wydaje towary w imieniu innego podmiotu)?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 7.11.2011 r. (data wpływu 9.11.2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów w ramach świadczonej usługi marketingowej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 listopada 2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów w ramach świadczonej usługi marketingowej.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Spółka zajmuje się działalnością marketingową i promocyjną. W ramach swojej działalności na podstawie zawartej umowy Spółka świadczy dla swoich kontrahentów (dalej: Kontrahent) usługi marketingowe mające na celu zwiększenie sprzedaży produktów Kontrahentów. Do zadań Spółki należy m. in. świadczenie usług związanych z organizacją konkursów, przy czym zakres czynności świadczonych przez Spółkę jest zróżnicowany. Możliwe jest, że Spółka będzie występować w charakterze Organizatora, Koordynatora lub Wykonawcy, przy czym nagrody mogą być:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right