Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 27.02.2012, sygn. IBPBII/1/415-986/11/AŻ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBII/1/415-986/11/AŻ
Czy pracę wykonywaną przez Wnioskodawcę w opisanym zdarzeniu należy zakwalifikować jako pracę wykonywaną na statku eksploatowanym w warunkach kabotażu czy jako pracę na statku eksploatowanym w komunikacji międzynarodowej?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 25 listopada 2011 r. (data wpływu do tut. Biura 30 listopada 2011 r.), uzupełnionym w dniu 13 lutego 2012 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych wypłacanego wynagrodzenia jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30 listopada 2011 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych wypłacanego wynagrodzenia.
Jako, że wniosek nie spełniał wymogów formalnych, pismem z dnia 30 stycznia 2011 r. znak: IBPB II/1/415-986/11/AŻ wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku. Wniosek uzupełniono w dniu 13 lutego 2012 r.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca, posiadający rezydencję podatkową w Polsce, będzie wykonywał pracę najemną na statku eksploatowanym w warunkach kabotażu we Włoszech przez przedsiębiorstwo z efektywnym zarządem w Turcji. Wnioskodawca będzie zatrudniony przez podmiot mający siedzibę na Wyspie Man. Statki, na których marynarz będzie wykonywał pracę najemną będą zarejestrowane w rejestrze maltańskim. Każdy statek stanowi własność odrębnej spółki, w tym przypadku z siedzibą na Wyspie Man i przez tę spółkę Wnioskodawca będzie zatrudniony. Spółki te mają faktyczny zarząd w Turcji.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right