Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.11.2012, sygn. IPTPP4/443-614/12-7/OS, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP4/443-614/12-7/OS

Sprzedaż przedmiotowej nieruchomości, będzie korzystać ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy w powiązaniu z art. 29 ust. 5 ustawy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 23 sierpnia 2012 r. (data wpływu 30 sierpnia 2012 r.), uzupełnione pismami z dnia 23 sierpnia 2012 r. (data wpływu 30 sierpnia 2012 r.) oraz z dnia 8 listopada 2012 r. (data wpływu 14 listopada 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży nieruchomości jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 sierpnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży nieruchomości oraz w zakresie sprzedaży prawa użytkowania wieczystego gruntu z posadowionymi na gruncie budynkami.

Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismami z dnia 23 sierpnia 2012 r. (data wpływu 30 sierpnia 2012 r.) oraz z dnia 8 listopada 2012 r. (data wpływu 14 listopada 2012 r.) w zakresie doprecyzowania zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.(ostatecznie przedstawione w uzupełnieniu wniosku)

  1. Zarząd Powiatu zamierza zbyć w drodze przetargu nieruchomość, na którą składa się grunt o powierzchni 0,3490 ha, oraz budynek jednokondygnacyjny dawnego internatu szkoły specjalnej i budynek stołówki, wybudowane w 1976 roku - modernizacja 1992 roku. Przedmiotowa nieruchomość na podstawie decyzji Wojewody od 1996 roku była własnością Gminy na podstawie decyzji komunalizacyjnej wydanej przez Wojewodę. Gmina i Miasto będąc właścicielem działki nie korzystała z obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w stosunku do tej nieruchomości. Na podstawie ustawy z dnia 13 października 1998 roku przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. nr 133, poz. 872 ze zmianami) Specjalny Ośrodek podlega powiatowi. W 2003 roku Starostwo Powiatowe wystąpiło o zmianę decyzji komunalizacyjnej wydanej przez Wojewodę w 1996 roku, poprzez stwierdzenie, że Gmina i Miasto nie nabyło prawa własności do tej nieruchomości. Wojewoda decyzją z 2004 roku zmienił za zgodą stron decyzję Wojewody potwierdzając, że Gmina nie jest właścicielem ww. działki. W związku z tym Zarząd Powiatu w 2009 roku wystąpił do Wojewody z wnioskiem o nabycie przedmiotowej nieruchomości. Wojewoda fakt nabycia na własność przez Powiat mienia Skarbu Państwa składającego się z gruntu i budynków potwierdził decyzją w 2009 roku. Powiat również nie korzystał z obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00