Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 04.07.2012, sygn. IPTPP2/443-350/12-4/PR, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-350/12-4/PR

Wnioskodawca nie będzie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Powiatu, przedstawione we wniosku z dnia 11 kwietnia 2012 r. (data wpływu 18 kwietnia 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 27 czerwca 2012 r. (data wpływu 28 czerwca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 kwietnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. . Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 27 czerwca 2012 r. o doprecyzowanie zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Powiat jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W zakresie swojej działalności wykonuje zadania publiczne o charakterze ponadgminnym. Do zadań tych, zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1, 2 i 19 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t. j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 ze zm.), należą między innymi zadania z zakresu edukacji publicznej, promocji i ochrony zdrowia oraz utrzymania powiatowych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych. Zadania te realizowane są między innymi poprzez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych oraz przez Poradnię Psychologiczno - Pedagogiczną, które są jednostkami budżetowymi Powiatu. Jednostkom tym, w zakresie w jakim użytkują, w trwały zarząd, przekazana została zabudowana nieruchomość. Powiat jest użytkownikiem wieczystym gruntu (właścicielem jest Gmina) oraz właścicielem budynku trwale z tym gruntem związanego. Zarówno Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych, jak i Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna wykorzystują budynek dla potrzeb związanych ze statutową ich działalnością (szkoła prowadzi warsztaty szkolne ). Budynek przekazany w trwały zarząd nie jest wykorzystywany do innych celów, w tym wynajmowany w całości lub w części.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00