Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 08.06.2012, sygn. IPTPP2/443-193/12-4/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-193/12-4/AW
Planowana dostawa nieruchomości będzie korzystała ze zwolnienia przedmiotowego z podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a w związku z art. 29 ust. 5 ustawy.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 27 lutego 2012 r. (data wpływu 2 marca 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 23 maja 2012 r. (data wpływu 25 maja 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- przedmiotu sprzedaży nieruchomości jest prawidłowe,
- zastosowania zwolnienia przedmiotowego z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2 marca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przedmiotu sprzedaży nieruchomości oraz zastosowania zwolnienia przedmiotowego z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy.
Pismem z dnia 23 maja wniosek został uzupełniony o doprecyzowanie zdarzenia przyszłego.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług jako podatnik VAT czynny. Opisany stan faktyczny dotyczy dwóch zdarzeń przyszłych. Gmina wydzierżawiła niezabudowaną nieruchomość gruntową osobom fizycznym na okres 3 lat od dnia 21 maja 2003 r. Dzierżawca w dniu 22 lipca 2004 r. otrzymał decyzję o warunkach zabudowy na budowę domku letniskowego w zabudowie bliźniaczej. W dniu 20 października 2004 r. decyzją Starosty zatwierdzono projekt budowlany i udzielono pozwolenia na budowę. Nakłady i koszty budowy domku letniskowego ponosili wyłącznie dzierżawcy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right