Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.12.2012, sygn. ILPB1/415-914/12-2/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/415-914/12-2/AP
Obowiązki płatnika sprzedaż premiowa
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 10 września 2012 r. (data wpływu 20 września 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika jest:
- nieprawidłowe - w części dotyczącej skutków podatkowych przyznania nagród osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej oraz osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą, lecz otrzymującym nagrody bez związku z tą działalnością,
- prawidłowe - w części dotyczącej skutków podatkowych przyznania nagród osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą, otrzymującym nagrody w związku z tą działalnością.
UZASADNIENIE
W dniu 20 września 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka rozważa wdrożenie następującego systemu sprzedaży produktów ubezpieczeniowych oferowanych przez towarzystwo ubezpieczeń na życie (dalej: TUnŻ).
Spółka zamierza prowadzić działalność akwizycyjną na rzecz TUnŻ poprzez oferowanie umów ubezpieczenia z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym (dalej: umowa ubezpieczenia) osobom fizycznym (zarówno nieprowadzącym działalności gospodarczej, jak również podmiotom taką działalność prowadzącym). Rozważany przez Spółkę schemat organizacji procesu sprzedaży zakłada oparcie jej o system sprzedaży premiowej w ten sposób, że każdy klient, który zawrze za jej pośrednictwem umowę ubezpieczenia z TUnŻ, jednocześnie stanie się uczestnikiem konkursu prowadzonego przez Spółkę na podstawie pisemnego regulaminu. Celem konkursu będzie dokonywanie przez jego uczestników (którzy uprzednio zawarli umowę ubezpieczenia z TUnŻ) rekomendacji innych osób, w celu umożliwienia tym ostatnim zawarcia umowy ubezpieczenia z TUnŻ i jednocześnie przystąpienia do konkursu prowadzonego przez Spółkę. W wyniku skutecznej rekomendacji (której skutkiem będzie zawarcie przez TUnŻ umowy ubezpieczenia z nowym klientem) dokonanej przez dotychczasowego klienta, Spółka zamierza przyznawać (na podstawie regulaminu konkursu) nagrody (których jest wyłącznym fundatorem) w postaci opłacenia dotychczasowemu klientowi, który dokonał skutecznej rekomendacji innej osoby, najbliższej wymagalnej składki ubezpieczeniowej za dany miesiąc, należnej TUnŻ od tego klienta na podstawie umowy ubezpieczenia.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right