Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.12.2012, sygn. ILPP2/443-965/12-2/AKr, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-965/12-2/AKr
Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku dostawy towarów oraz świadczenia usług.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Fundacji, przedstawione we wniosku z dnia 17 września 2012 r. (data wpływu do Izby Skarbowej w Poznaniu 18 września 2012 r., data wpływu do Biura KIP w Lesznie 19 września 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku dostawy towarów oraz świadczenia usług jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 września 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku dostawy towarów oraz świadczenia usług.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca (dalej Fundacja) posiada osobowość prawną i jest czynnym podatnikiem VAT. Fundacja działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. (Dz. U. z 1991 r. Nr 46, poz. 203 z późn. zm.) i w oparciu o własny statut. Fundacja jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem o celach niezarobkowych. Fundacja należy do grupy macierzystej R w Niemczech i innych R w 23 krajach na świecie. Wszystkie jednostki organizacyjne R działające zarówno w Polsce, jak i innych krajach mają ścisłe powiązania tematyczne i programowe (nie finansowe) z R w Niemczech jako głównego organizatora odpowiedzialnego między innymi za utrzymanie na równym poziomie przyjętych standardów szkoleniowych, egzaminacyjnych, praktyk zawodowych i inne. Przykładem tego jest zasada centralizacji wystawiania świadectw.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right