Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 09.11.2012, sygn. ILPB1/415-777/12-2/AA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/415-777/12-2/AA

1. Czy nagrody przekazywane przez Spółkę w opisanym w stanie faktycznym, powinny być traktowane na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych jako nagrody w konkursie i jako takie będą podlegały opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
2. Czy Spółka będzie zobowiązana pobrać i odprowadzić zryczałtowany podatek dochodowy?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 10 sierpnia 2012 r. (data wpływu 13 sierpnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z organizowaniem konkursu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 sierpnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z organizowaniem konkursu.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca - X (dalej: Spółka, Wnioskująca) jest przedsiębiorstwem zajmującym się handlem urządzeniami i akcesoriami fotograficznymi, telekomunikacyjnymi, audio i video. Sprzedaż produktów ostatecznym konsumentom prowadzona jest poprzez różnego rodzaju sklepy ze sprzętem i akcesoriami elektronicznymi (kontrahenci Spółki). Aby poprawić wielkość sprzedaży swoich produktów, Spółka prowadzi różnego rodzaju akcje intensyfikujące tą sprzedaż. Jednym z takich działań jest organizowanie przez Spółkę przedsięwzięć dla pracowników jej kontrahentów (dla pracowników zatrudnionych w sklepach nabywających towary Spółki).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00