Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.02.2012, sygn. ILPP1/443-1494/11-2/AI, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-1494/11-2/AI

Status podatnika podatku od towarów i usług.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Starostwa Powiatowego, przedstawione we wniosku z dnia 23 listopada 2011 r. (data wpływu 28 listopada 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie statusu podatnika podatku od towarów i usług jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 listopada 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie statusu podatnika podatku od towarów i usług.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Starostwo Powiatowe (Wnioskodawca) oraz Powiat są zarejestrowanymi czynnymi podatnikami podatku VAT. Mają odrębne numery Regon oraz odrębne numery NIP. Faktury VAT są wystawiane na ww. podmioty, ewidencje są prowadzone oddzielnie, dla każdego podatnika składane są oddzielne deklaracje VAT-7. W ramach działalności opodatkowanej Starostwa Powiatowego znajduje się m. in. wynajem pomieszczeń starostwa dla podmiotów zewnętrznych, sprzedaż (refakturowanie) towarów (energia elektryczna i cieplna) oraz usług (dozór mienia, usługi telekomunikacyjne, dostawa wody, itp.). W umowach określono wysokość czynszu oraz dodatkowo zasady refakturowania kosztów związanych z eksploatacją nieruchomości. Koszty te są wyliczane na podstawie faktycznego zużycia (podliczniki) lub obliczane procentowo do zajmowanej powierzchni. Najemców, współużytkowników i współwłaścicieli nieruchomości Wnioskodawca obciąża na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych, w których stroną umowy jest dana jednostka organizacyjna oraz Starostwo Powiatowe jako urząd (administrator nieruchomości).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00