Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.12.2012, sygn. ITPP2/443-1208/12/EB, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1208/12/EB
Zwolnienie od podatku zbycia prawa użytkowania wieczystego gruntu wraz z budynkami i budowlami, bądź wybór opodatkowania tej transakcji stawką podstawową podatku od towarów i usług.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 2 października 2012 r. (data wpływu 3 października 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku planowanej dostawy nieruchomości- jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 3 października 2012 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku planowanej dostawy nieruchomości.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca zamierza zbyć na rzecz spółki (dalej Nabywca) nieruchomość zlokalizowaną w miejscowości G. Jest użytkownikiem wieczystym przedmiotowej nieruchomości, składającej się z działek o numerach: o powierzchni 1 m2, o powierzchni 62 m2 oraz o powierzchni 2.710 m2 - łącznie 0,2773 ha i właścicielem budynku znajdującego się na tym gruncie, stanowiącego odrębny przedmiot własności, dla którego Sąd Rejonowy prowadzi księgę wieczystą. Wnioskodawca zamierza zbyć na rzecz Nabywcy prawo użytkowania wieczystego działek (dalej łącznie: Grunt), wchodzących w skład wyżej opisanej nieruchomości, jak również prawo własności znajdującego się na gruncie budynku biurowego ośmiokondygnacyjnego o powierzchni użytkowej 11.533,50 m2 (dalej: Budynek A5). Powierzchnia Budynku A5 jest przedmiotem najmu na podstawie umowy zawartej przez Wnioskodawcę z najemcą. Pozwolenie na użytkowanie Budynku A5 zostało wydane w dniu 19 marca 2010 r. (decyzja stała się ostateczna w dniu 4 kwietnia 2010 r.), a najemca zasiedlił przedmiotowy budynek w dniu 4 sierpnia 2011 r. (data podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego). Na podstawie ww. umowy z najemcą zasiedlone zostało ok. 35% powierzchni Budynku A5. W chwili obecnej toczą się negocjacje z kolejnymi potencjalnymi najemcami. Wnioskodawca ponosił wydatki na dostosowanie wynajmowanych powierzchni do potrzeb najemcy, które stanowiły ulepszenia w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym. Suma tych wydatków nie przekroczyła jednak 30% wartości początkowej Budynku A5. Zarówno przy budowie, jak i przy dostosowywaniu (ulepszaniu) Budynku A5 Wnioskodawca korzystał z prawa do odliczenia podatku naliczonego, tzn. pomniejszenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur dokumentujących nabycie towarów lub usług związanych z budową i dostosowaniem Budynku A5. Łącznie z Gruntem i Budynkiem A5 Nabywca nabędzie od Wnioskodawcy budowle znajdujące się na Gruncie w postaci: pylonów reklamowych, przyłączy, dróg i chodników (wraz z miejscami postojowymi) oraz ogrodzenia (dalej łącznie: Budowle"). Poszczególne Budowle zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych w następujących terminach:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right