Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 13.12.2012, sygn. ITPP2/443-1209/12/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1209/12/RS
Zakres miejsca świadczenia i opodatkowania usług spedycji.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 27 września 2012 r. (data wpływu 3 października 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia i opodatkowania usług spedycji - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 3 października 2012 r., złożono wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia i opodatkowania usług spedycji.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka świadczy usługi spedycyjne związane z organizacją transportu drogą morską, lądową, powietrzną i z organizacją usług pomocniczych do usług transportowych. Ponadto świadczy usługi w zakresie pełnej obsługi celnej poprzez własne agencje celne. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej będzie otrzymywać zlecenia od podmiotu krajowego, na zorganizowanie transportu morskiego towarów w relacji Chiny-Polska i dalej w przekazie celnym na zorganizowanie transportu towarów do wskazanego składu celnego na terenie Polski. Usługi transportowe do wskazanego składu celnego Spółka będzie realizować przy wykorzystaniu zewnętrznych firm transportowych. Dokonując odprawy przekazowej będzie posiadała jedynie komunikat IE45 z systemu NCTS, który nie nadaje przeznaczenia celnego towaru, a jedynie świadczy o zakończeniu procedury tranzytu. Towar, który trafi na skład celny na terenie kraju może, np. zostać objęty procedurą wywozu bez dopuszczenia do obrotu, jak również może znajdować się na składzie celnym przez dłuższy czas i po tym okresie dokonana będzie odprawa ostateczna w imporcie. Spółka wystawiając fakturę za transport morski (fracht) nie będzie posiadała informacji, czy dokonana była odprawa ostateczna w imporcie, dopuszczająca towar do obrotu, a co za tym idzie nie będzie posiadała dokumentu potwierdzonego przez Urząd Celny, z którego jednoznacznie wynika fakt wliczenia wartości usługi transportu morskiego do podstawy opodatkowania z tytułu importu towarów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right