Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 22.06.2012, sygn. ITPP1/443-377/12/KM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-377/12/KM

Opodatkowanie współorganizowania imprez kulturalnych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 26 marca 2012 r. (data wpływu 29 marca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania współorganizowania imprez kulturalnych - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 marca 2012 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania współorganizowania imprez kulturalnych.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest instytucją kultury, której organizatorem jest miasto. Został wpisany do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Prezydenta Miasta pod numerem (...). Jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Statutowym celem Wnioskodawcy jest upowszechnianie kultury, w szczególności poprzez organizację różnego rodzaju imprez w obiektach własnych, parkach, placach i na ulicach miejskich. Przedmiotowe imprezy kulturalne organizowane są bądź wyłącznie przez Wnioskodawcę, bądź we współpracy z innymi podmiotami tj. stowarzyszeniami, szkołami tańca czy innymi instytucjami kultury, na zasadach współorganizacji. Na Wnioskodawcy jako współorganizatorze spoczywa szereg obowiązków niezbędnych do organizacji danej imprezy kulturalnej, przy czym zakres świadczonych usług kulturalnych oraz prawa i obowiązki stron tj. Wnioskodawcy i danego Partnera regulowane są w odpowiednich umowach. Najczęściej, w ramach współorganizacji, Wnioskodawca świadczy usługi w zakresie: udostępniania lokalu na imprezę, udostępnienia zaplecza technicznego oraz pełni nadzór merytoryczny nad daną imprezą kulturalną. Natomiast to na danym Partnerze spoczywają najczęściej obowiązki związane z opłaceniem wynagrodzeń wykonawców czy innymi kosztami organizacyjnymi. W sytuacji, gdy dana impreza kulturalna jest biletowana strony dzielą się wpływami według uzgodnionej w umowie proporcji. Jeżeli wstęp jest wolny - z reguły każda ze stron ponosi koszty we własnym zakresie - nie ma żadnych rozliczeń pomiędzy współorganizatorami lub - w przypadku znacznych różnic w wysokości poniesionych kosztów, tak przy imprezach biletowanych jak i ze wstępem wolnym, jedna ze stron ponosi na rzecz drugiej strony ustaloną opłatę. Z reguły opłata taka uiszczana jest przez Partnera na rzecz Wnioskodawcy. Faktura wystawiana, w takiej sytuacji przez Wnioskodawcę z tytułu świadczenia usług kulturalnych, zawiera adnotację współorganizacja imprezy. Całość zysków uzyskanych z ww. tytułu Wnioskodawca przeznacza na prowadzoną działalność statutową, przy czym nie uzyskuje wskazanych zysków w sposób systematyczny.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00