Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 27.01.2012, sygn. ITPP2/443-1537/11/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1537/11/AK
Zakres stawki podatku obowiązującej do robót budowlanych wykonanych w grudniu 2010 r. a odebranych protokołem odbioru w maju 2011 r.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 26 października 2011 r. (data wpływu 2 listopada 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku obowiązującej do robót budowlanych wykonanych w grudniu 2010 r. a odebranych protokołem odbioru w maju 2011 r. jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2 listopada 2011 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku obowiązującej do robót budowlanych wykonanych w grudniu 2010 r. a odebranych protokołem odbioru w maju 2011 r.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
W dniu 18 września 2009 r. Spółka zawarła, w trybie przetargu nieograniczonego, na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych, z zamawiającym umowę na wykonanie robót budowlanych polegających na budowie stacji przeładunkowej odpadów wraz z sortownią, infrastrukturą i zagospodarowaniem terenu. Przedmiot umowy miał być wykonany w terminie do dnia 30 sierpnia 2011 r., zgodnie ze stanowiącym załącznik do umowy harmonogramem rzeczowo-finasowym. Zapłata wynagrodzenia za wykonywane prace miała następować kwartalnie, zgodnie z ww. harmonogramem, po bezusterkowym dokonaniu odbioru przez zamawiającego. Z odbiorów prac miały być sporządzane protokoły odbioru (częściowe oraz końcowy) po zakończeniu każdego z etapów, podpisywane przez przedstawiciela Spółki oraz zamawiającego, które miały stanowić podstawę do wystawiania faktur częściowych oraz faktury końcowej. Odbiory miały następować w terminie 10 dni od daty pisemnego zgłoszenia przez Spółkę zakończenia robót oraz złożenia przez Spółkę kompletnych dokumentów odbiorowych. Zakończenie robót oraz kompletność dokumentów odbiorowych miały być potwierdzane przez zamawiającego, który zgodnie z umową, miał uprawnienie do wyznaczenia, w porozumieniu ze Spółką, nowego terminu złożenia wniosku o dokonanie odbioru, w przypadku stwierdzenia, że roboty nie zostały zakończone lub posiadania zastrzeżeń co do kompletności i prawidłowości dokumentacji odbiorowej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right