Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 16.02.2012, sygn. ITPP1/443-1572/11/BJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-1572/11/BJ

Zakres zwolnienia dostawy nieruchomości zabudowanej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 17 listopada 2011 r. (data wpływu 21 listopada 2011 r.), uzupełnionym w dniach 19 stycznia i 16 lutego 2012 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia dostawy nieruchomości zabudowanej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 listopada 2011 r. został złożony wniosek uzupełniony w dniach 19 stycznia i 16 lutego 2012 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostawy nieruchomości zabudowanej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Powiat otrzymał w drodze darowizny nieruchomość zabudowaną: działka 671/10 o powierzchni 0,7962 ha zabudowana zespołem budynków ZOZ-u, stanowiąca własność Województwa, dla której Zamiejscowy Wydział Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego prowadzi KW. W uzupełnieniu do wniosku wskazano, iż darowiznę przyjęto 29 listopada 2011 r. w celu wniesienia tej nieruchomości aportem do Centrum Sp. z o.o. (ze 100% udziałem samorządu terytorialnego) celem jej wykorzystania do udzielania świadczeń zdrowotnych z zakresu lecznictwa stacjonarnego i ambulatoryjnej opieki zdrowotnej. W stosunku do tych obiektów Powiatowi nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Powiat nie ponosił i nie poniesie wydatków na ich ulepszenie, w związku z tym nie miał i nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. W piśmie uzupełniającym z dnia 16 lutego 2012 r. prostując wniosek wskazano, że Otrzymana darowizna stanowiła czynność zwolnioną od podatku od towarów i usług. Tym samym planowany aport będzie pierwszym zasiedleniem w rozumieniu przepisu art. 2 pkt 14 ustawy o podatku od towarów i usług.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00