Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.05.2012, sygn. ITPP2/443-197/12/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-197/12/AW

Wyłączenie z opodatkowania czynności wniesienia aportu do spółki z o.o. w formie nieruchomości zabudowanej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 7 lutego 2012 r. (data wpływu 16 lutego 2012 r.), uzupełnionym w dniu 7 maja 2012 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wyłączenia z opodatkowania czynności wniesienia aportu do spółki z o.o. w formie nieruchomości zabudowanej - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 lutego 2012 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 7 maja 2012 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wyłączenia z opodatkowania czynności wniesienia aportu do spółki z o.o. w formie nieruchomości zabudowanej.

W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu, zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina, będąca czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, zamierza wnieść aport do spółki z o.o. (Gmina ma 100% udziałów w spółce) w formie nieruchomości zabudowanej kompleksem budynków. Wniesienie aportu nastąpi uchwałą Rady Miasta celem podwyższenia kapitału zakładowego spółki. Gmina nabyła nieruchomość w 2001 r. na podstawie umowy przejęcia długu i nie miała prawa do odliczenia podatku naliczonego. Zgodnie z opisem operatu szacunkowego, jest ona zabudowana budynkami administracyjno-magazynowo-warsztatowymi i stanowi zorganizowaną całość - bazę ww. spółki z o.o. W jej skład wchodzą budynki bazy, teren między nimi, będący utwardzonym trylinką placem manewrowym i ogrodzenie. Elementy te tworzą zorganizowaną całość. W zapisach ewidencji gruntów nieruchomość widnieje jako teren zabudowany B i B i. Obiekty kubaturowe zlokalizowane w obrębie bazy spełniają kryteria art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2006 r. 156, poz. 1118 ze zm.) i należy je zaliczyć do budynków. Pozostałe elementy, w które wyposażona jest nieruchomość, nie są budynkami, ani obiektami małej architektury, więc w myśl art. 3 ust. 3 ww. ustawy należy zaliczyć je do budowli. Dla terenów, na których znajduje się nieruchomość, brak jest obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego. Według studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy, uchwalonego uchwałą Rady Miejskiej z dnia 24 czerwca 2002 r., nieruchomość położona jest na terenach przeznaczonych pod usługi. Rok budowy budynków to ok. 1970 i 1980. Do tej pory spółka korzystała z tej nieruchomości na podstawie nieodpłatnego użyczenia, tj. do czasu zakończenia przez nią remontu oraz adaptacji budynków z przeznaczeniem do zagospodarowania na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej. Biorący w użyczenie ponosił koszty utrzymania nieruchomości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00