Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.12.2011, sygn. IPPB5/423-961/11-2/DG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-961/11-2/DG
Czy Spółka ma prawo do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości odpisów amortyzacyjnych dokonywanych od urządzeń medycznych udostępnianych szpitalom i placówkom medycznym w celu wykonania umów o usługi marketingowe zawartych z zagranicznymi kontrahentami? Czy Spółka ma prawo do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych na serwisowanie sprzętu udostępnianego szpitalom i innym placówkom medycznym?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 08.07.2011 r. (data wpływu 19.09.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów:
- odpisów amortyzacyjnych dokonywanych od urządzeń medycznych udostępnianych szpitalom i placówkom medycznym jest nieprawidłowe,
- wydatków na serwisowanie sprzętu jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 września 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie konsekwencji podatkowych związanych z nieodpłatnym udostępnieniem urządzeń medycznych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca (dalej: lub Spółka) jest podmiotem działającym w branży medycznej. Wnioskodawca zajmuje się dystrybucją wyrobów i urządzeń medycznych. Głównym filarem działalności Wnioskodawcy jest dystrybucja produktów służących diagnostyce laboratoryjnej i molekularnej oraz dystrybucja sprzętu medycznego. Ponadto, Wnioskodawca zawarł z kontrahentami zagranicznymi szereg umów, których przedmiotem jest świadczenie usług o charakterze marketingowym, na mocy których zobowiązał się do reklamowania leków oraz dodatków żywieniowych wytwarzanych i sprzedawanych na polskim rynku przez swoich zagranicznych kontrahentów. Działania Spółki skupiają się jedynie na promowaniu wyrobów kontrahentów- nie uczestniczy ona w procesie dystrybucji lub sprzedaży tych wyrobów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right