Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 13.09.2011, sygn. IPPP2/443-720/11-2/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-720/11-2/AK

stawka podatku VAT dla odsprzedaży usług energii elektrycznej, usług wywozu śmieci oraz usług telekomunikacyjnych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 22 maja 2011r. (data wpływu 13 czerwca 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług:

  • jest nieprawidłowe w zakresie sposobu dokumentowania oraz wysokości stawek VAT przy odsprzedaży energii elektrycznej oraz wywozu śmieci;
  • jest prawidłowe w zakresie sposobu dokumentowania oraz wysokości stawek VAT przy odsprzedaży usług telekomunikacyjnych.

UZASADNIENIE

W dniu 13 czerwca 2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu dokumentowania oraz wysokości stawek VAT przy odsprzedaży energii elektrycznej, wywozu śmieci, oraz usług telekomunikacyjnych (telefon, Internet i telewizja).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w ramach zawartej umowy najmu lokalu użytkowego. Połowę lokalu Wnioskodawca podnajął innej firmie na podstawie umowy podnajmu. Zgodnie z umową podnajemca ma płacić czynsz z góry co miesiąc i niezależnie od czynszu zobowiązuje się do pokrywania w połowie opłat za energię elektryczną, wywóz śmieci, telefon, internet, telewizję, na co wynajmujący będzie wystawiał najemcy stosowne refaktury.

Faktury są wystawiane osobno za czynsz ze stawką 23% i osobno za media według stawek VAT obowiązujących dla tych usług. Jeżeli z umowy wynika, że podnajemca niezależnie od czynszu będzie dodatkowo ponosić koszty za media, wynajmujący może na zasadzie odsprzedaży refakturować te koszty na podnajemcę według stawek VAT obowiązujących dla tych towarów czy usług, gdyż jest uznawany za dokonującego sprzedaży usług.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00