Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 27.09.2011, sygn. IPPP1-443-970/11-4/MP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-970/11-4/MP

Aport Oddziału będzie stanowił aport zorganizowanej części przedsiębiorstwa, dlatego też transakcja ta będzie neutralna na gruncie ustawy VAT.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 03.06.2011 r. (data wpływu 20.06.2011 r.), uzupełnionym w dniu 12.09.2011 r. (data wpływu 19.09.2011 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 05.09.2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie skutków podatkowych związanych z wniesieniem aportem wkładu niepieniężnego w postaci wyodrębnionego Oddziału - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20.06.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie skutków podatkowych związanych z wniesieniem aportem wkładu niepieniężnego w postaci wyodrębnionego Oddziału.

Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 12.09.2011 r. (data wpływu 19.09.2011 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z dnia 05.09.2011 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe :

Wnioskodawca sp. z o.o. (dalej jako Wnioskodawca, Spółka) prowadzi działalność głównie w zakresie doradczym (w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania) i informatycznym (m.in. działalność związana z przetwarzaniem danych, z bazami danych, badania i analizy techniczne). W ramach Spółki funkcjonuje dział odpowiedzialny za realizację działalności marketingowej w Spółce (bieżące zarządzanie i administrowanie znakami towarowymi). W ramach reorganizacji wewnętrznej struktury Spółki, której celem było usprawnienie procesu zarządzania dwoma różnymi obszarami działalności Spółki, doszło do wyodrębnienia Działu Marketingu i PR w formie oddziału (dalej jako Dział Marketingu, Oddział). Dział Marketingu jest jednostką wyodrębnioną w strukturze organizacyjnej Spółki. Dział Marketingu działa w formie oddziału Spółki, powołanego na mocy uchwały zarządu Spółki, jako Oddział Marketingu i PR Wnioskodawcy. Oddział jest jednostką samodzielnie sporządzającą bilans, zgłoszoną do Krajowego Rejestru Sądowego. Oddział jest także zgłoszony jako jednostka lokalna w Urzędzie Statystycznym, w celu nadania numeru identyfikacyjnego REGON.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00