Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.10.2011, sygn. IPPP1/443-1130/11-2/ISz, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1130/11-2/ISz
Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania towarów w ramach świadczenia usługi marketingowej
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 14.06.2011 r. (data wpływu 20.07.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów w ramach świadczenia usługi marketingowej- jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20.07.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów w ramach świadczenia usługi marketingowej.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Sp. z o.o. (zwana dalej: Spółką lub Wnioskodawcą ) jest częścią międzynarodowego koncernu farmaceutycznego, produkującego i sprzedającego innowacyjne produkty lecznicze, Wnioskodawca na podstawie zawartej umowy, świadczy między innymi, usługi o charakterze marketingowym / promocyjnym (dalej jako: usługi marketingowe), na rzecz L. z siedzibą we Francji (dalej: Kontrahent lub Zleceniodawca).
W ramach wspomnianych usług marketingowych, Spółka zobowiązana jest do planowania wszelkiego rodzaju działań marketingowych a następnie do ich wdrażania na terytorium kraju. Z uwagi na charakter oferowanych produktów (produkty lecznicze), grupą docelową działań marketingowych podejmowanych przez Spółkę są przedstawiciele środowiska medycznego i farmaceutycznego (m.in. lekarze, farmaceuci). Działania marketingowe Spółki mają na celu zaznajomienie wspomnianych osób ze składem chemicznym produktów leczniczych, skutecznością ich działania oraz przedstawieniem innych korzyści wynikających z ich stosowania przez pacjentów. W celu realizacji zawartej umowy w tym zakresie, Spółka odpowiedzialna jest, między innymi, za zakup i dystrybucję próbek. Ponadto, w celu realizacji obowiązków umownych nakierowanych na zwiększanie rozpoznawalności marki i produktów Zleceniodawcy na terytorium Polski, Spółka nabywa szereg towarów, które następnie przekazuje bez wynagrodzenia.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right