Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 06.09.2011, sygn. IPPB2/415-518/11-4/MK1, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/415-518/11-4/MK1
Nagroda pieniężna przekazana na tzw. przedpłacone karty o wartości przekraczającej 200 zł, jak i nie przekraczającej 200 zł podlega opodatkowaniu w myśl art. 20 ust. 1 w związku z art. 10 ust. 1 pkt 9 jako przychód z innych źródeł i na Wnioskodawcy ciąży obowiązek sporządzenia i wysłania właściwemu urzędowi skarbowemu oraz podatnikowi informacji podatkowej PIT-8C.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 08.06.2011 r. (data wpływu 15.06.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania nagród pieniężnych przekazanych na karty przedpłacone jest:
- w części dotyczącej możliwości zastosowania art. 21 ust. 1 pkt 68a nieprawidłowe,
- w pozostałej części prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15.06.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania nagród pieniężnych przekazanych na karty przedpłacone.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca zajmuje się świadczeniem usług polegających na odpłatnym organizowaniu i obsłudze programów motywacyjnych, których celem jest w szczególności zwiększanie sprzedaży i promocja produktów Zleceniodawców. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej, o której mowa w zdaniu poprzedzającym Wnioskodawca zawarł umowę o świadczenie usług marketingowych w zakresie organizacji oraz obsługi programu lojalnościowego ze Spółką B. S.A. z siedzibą w K.. Zgodnie z tą umową Spółka B. S.A. (zwana dalej również Klientem) zleciła Wnioskodawcy (zwanym dalej również Agencją), organizację i obsługę programu motywacyjnego (zwanego dalej programem motywacyjnym), w zamian za określone w tej umowie wynagrodzenie. Na rynku polskim program ma być, zgodnie z tą umową prowadzony w okresie od 15 marca 2011 r. do 29 lutego 2012 r.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right