Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.09.2011, sygn. IPPP3/443-816/11-4/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-816/11-4/SM
Zwolnienie szkoleń zawodowych prowadzonych dla pracowników samorządowych i dla radnych
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Szkoły przedstawione we wniosku z dnia 07.06.2011 r. (data wpływu 08.06.2011 r.), uzupełnionego w dniu 29.06.2011 r. w odpowiedzi na wezwanie nr IPPP3/443-816/11-2/SM z dnia 21.06.2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia prowadzonych usług szkoleniowych:
- dla pracowników samorządowych - jest prawidłowe,
- dla radnych - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 08.06.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia prowadzonych usług szkoleniowych.
Wniosek został uzupełniony w dniu 29.06.2011 r. (w zakresie odpisu z KRS) w odpowiedzi na wezwanie nr IPPP3/443-816/11-2/SM z dnia 21.06.2011 r.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Sp. z o.o. (zwana dalej Wnioskodawcą) organizuje w ramach prowadzonej działalności gospodarczej usługi szkoleniowe, których adresatem są między innymi pracownicy samorządowi (w rozumieniu ustawy o pracownikach samorządowych - tj. w szczególności pracownicy urzędów, starostw, samorządowych jednostek i zakładów budżetowych). Są one finansowane z budżetów w/w jednostek (ze środków własnych, czasami z funduszy unijnych). Szkolenia te służą przekazywaniu i uzupełnianiu wiedzy oraz nauce umiejętności, niezbędnych do wykonywania obowiązków zawodowych m.in. z zakresu prawa pracy, finansów publicznych, gospodarki odpadami, prawa budowlanego, gospodarki nieruchomościami, profesjonalnej obsługi interesanta i biura rady, oświadczeń majątkowych, dostępu do informacji publicznej, postępowania administracyjnego, awansu zawodowego nauczycieli, arkuszy organizacyjnych szkół, świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych. Oprócz pracowników samorządowych w części szkoleń (np. obsługa biura rady, oświadczenia majątkowe, uchwalanie budżetu) uczestniczyli radni jednostek samorządu terytorialnego, których udział w szkoleniach też finansowały w całości te jednostki. Przedmiotowe szkolenia organizowane były w formie szkoleń otwartych oraz zamkniętych (na indywidualne zamówienia jednostki). Należy zaznaczyć, że świadczone usługi nie są finansowane Wnioskodawcy jako jednostce szkolącej ze środków publicznych, tj. nie otrzymuje on żadnej dotacji ze środków publicznych. Natomiast są finansowane w następujący sposób: w przypadku szkoleń otwartych poprzez zapłatę przez w/w jednostki za uczestnictwo delegowanych na szkolenie pracowników, natomiast w przypadku szkoleń zamkniętych ze środków budżetowych jednostek zamawiających usługę. To samo dotyczy szkoleń dla radnych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right