Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.09.2011, sygn. IPPB5/423-712/11-2/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-712/11-2/RS
Czy w przedstawionym stanie faktycznym Spółka może, w świetle przepisów ustawy o CIT, nie rozpoznawać kwot otrzymywanych od MH premii pieniężnych jako przychodów podatkowych i analogicznie kwot premii pieniężnych przekazywanych przez Spółkę na rzecz Marketów jako kosztów uzyskania przychodów?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 21.07.2011 r. (data wpływu 25.07.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określenia przychodów i kosztów w związku z redystrybucją przez Spółkę premii pieniężnych od MH na rzecz Marketów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25.07.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych prawnych w zakresie określenia przychodów i kosztów w związku z redystrybucją przez Spółkę premii pieniężnych od MH na rzecz Marketów.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca M. (dalej M.) jest polską spółką holdingową należącą do grupy M. (dalej Grupa M.). Spółka jest komandytariuszem kilkudziesięciu polskich spółek komandytowych działających pod firmą M. i S., prowadzących sklepy, w których sprzedawany jest sprzęt RTV i AGD (dalej Markety). Wyłącznym udziałowcem Spółki jest spółka MH., będąca niemieckim rezydentem podatkowym (dalej MH). MH posiada również udziały w innych spółkach holdingowych należących do Grupy M., zlokalizowanych w poszczególnych krajach Europy, które z kolei posiadają udziały w lokalnych spółkach prowadzących sklepy M. i S. (dalej Markety z Grupy M.). MH zawiera - w imieniu spółek holdingowych zlokalizowanych w poszczególnych państwach oraz zależnych od nich spółek prowadzących sklepy - globalne umowy z producentami/ dystrybutorami sprzętu RTV i AGD. W oparciu o przedmiotowe umowy producenci/ dystrybutorzy zobowiązani są do uiszczania na rzecz Marketów z Grupy M. premii pieniężnych za zrealizowanie określonego poziomu zakupów. MH informuje producentów/dystrybutorów o globalnym wolumenie zakupów zrealizowanych przez Markety z Grupy M. i o zbiorczej kwocie należnej premii pieniężnej. Po otrzymaniu kwoty premii, MH dystrybuuje ją pomiędzy poszczególne krajowe spółki holdingowe, które z kolei rozdzielają otrzymane kwoty pomiędzy Markety z Grupy M.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right