Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.09.2011, sygn. IPPB4/415-480/11-2/SP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB4/415-480/11-2/SP
Opodatkowanie nagród przyznanych w ramach konkursu dla pracowników kontrahentów.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 08.06.2011 r. (data wpływu 16.06.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania nagród przyznanych w ramach konkursu dla pracowników kontrahentów jest:
- prawidłowe w zakresie opodatkowania tych nagród 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym,
- nieprawidłowe w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego.
UZASADNIENIE
W dniu 16.06.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania nagród przyznanych w ramach konkursu dla pracowników kontrahentów.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca (dalej jako: Spółka) wprowadza na polski rynek nową markę napojów energetycznych. W celu zwiększenia sprzedaży spółka planuje uruchomić akcję promocyjną z nagrodami. Adresatami akcji byliby pracownicy działów sprzedaży kontrahentów lub inne podmioty osoby fizyczne, nie prowadzące działalności gospodarczej. Mogliby oni do niej dobrowolnie przystąpić na podstawie regulaminu i zarejestrować się za pomocą strony internetowej spółki jako organizatora. W ten sposób stawaliby się członkami blow prestige club.
W ramach akcji, uczestnicy zdobywaliby uprawnienia do udziału w konkursie i uzyskania punków premiowych, podlegających zamianie na złotówki, które uczestnik mógłby wymienić na towar lub usługę z katalogu on-line. Szczegółowe zasady zostałyby opisane w zatwierdzonym regulaminie konkursu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right