Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.08.2011, sygn. IPPP2/443-739/11-3/MM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-739/11-3/MM
Opisane świadczenia polegające na udostępnianiu materiałów POS punktom sprzedażowym i lokalom stanowią nieodpłatne świadczenia usług związane z prowadzoną przez Spółkę działalnością gospodarczą (w rozumieniu art. 8 ust. 2 ustawy o VAT), a tym samym nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 13 czerwca 2011r. (data wpływu 16 czerwca 2011r.) uzupełnione pismem z dnia 20 lipca 2011r. (data wpływu 25.07.2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego świadczenia usług - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 czerwca 2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego świadczenia usług. Przedmiotowy wniosek zawierał braki formalne. W związku z czym tut. Organ podatkowy pismem z dnia 07.07.2011r. wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku o powyższe braki.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Głównym obszarem działalności Sp. z o.o. (dalej: Spółka lub B) jest dystrybucja wyrobów tytoniowych marek produkowanych w ramach grupy kapitałowej B. W ramach prowadzonej działalności Spółka podejmuje szereg przedsięwzięć mających na celu wspieranie sprzedaży dystrybuowanych marek wyrobów. Działania te zmierzają do zapoznania kontrahentów (zarówno obecnych jak i potencjalnych) i konsumentów z szeroką gamą produktów Spółki, a przez to zachęcenia ich do nabywania oferowanych towarów. W konsekwencji działania Spółki przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży dystrybuowanych przez B wyrobów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right