Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.06.2011, sygn. IPPB5/423-466/11-3/TO, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-466/11-3/TO

Czy z punktu widzenia przepisów art. 12 ust. 3 i art. 12 ust. 3a, art. 12 ust. 4 pkt 1 updop przychód podlegający opodatkowaniu powstanie dla Spółki w momencie sprzedaży Karty na rzecz klienta czy też w momencie faktycznej sprzedaży towarów na rzecz klientów korzystających z Karty?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 13.05.2011 r. (data wpływu 17.05.2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 17.06.2011 r. (data wpływu 21.06.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określenia momentu powstania przychodu z tytułu sprzedaży karty podarunkowej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17.05.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określenia momentu powstania przychodu z tytułu sprzedaży karty podarunkowej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca Sp. z o.o. (zwana dalej Wnioskodawcą lub Spółką) w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zamierza wdrożyć system sprzedaży oparty o możliwość wykorzystania przez klientów tzw. karty podarunkowej . Karty podarunkowe wydawane będą na okaziciela, o wartości nie mniejszej niż 50 PLN i nie większej niż 2.000 PLN. Przedmiotowe Karty mieć będą formę bonu towarowego uprawniającego do rozliczenia płatności w ramach zakupu produktów marki X w sklepach Spółki, o równowartości środków pieniężnych zgromadzonych na rachunku Karty.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00