Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11.10.2011, sygn. IBPP2/443-796/11/BW, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-796/11/BW
Czy nieodpłatne wydanie klientom nagród przez Wnioskodawcę podlega opodatkowaniu VAT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 8 lipca 2011r. (data wpływu 11 lipca 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czy nieodpłatne wydanie klientom nagród (w ramach Programu lojalnościowego) przez Wnioskodawcę podlega opodatkowaniu podatkiem VAT jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 lipca 2011. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, m. in. w zakresie uznania czy nieodpłatne wydanie klientom nagród (w ramach Programu lojalnościowego) przez Wnioskodawcę podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:
Wnioskodawca jest organizatorem prowadzącym program lojalnościowy, w ramach którego świadczy usługi marketingowe na rzecz tzw. Partnerów Programu, czyli przedsiębiorców prowadzących działalność handlową i usługową. W ramach programu, mającego zachęcić konsumentów do zakupu towarów i usług oferowanych przez Partnerów Programu Wnioskodawca przyznaje punkty osobom fizycznym nabywającym towary i usługi od Partnerów Programu i wyrażającym chęć udziału w tym programie. Otrzymane punkty, osoby te mogą wymieniać na nagrody otrzymane od Wnioskodawcy, które przedstawione są w wydanym przez niego katalogu. Osoba wyrażająca chęć otrzymania nagrody, dostaje je nieodpłatnie, ale jako element usługi marketingowej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right