Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 22.08.2011, sygn. IBPBII/2/415-684/11/MM, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBII/2/415-684/11/MM

W jaki sposób wnioskodawca ma wykazać wykorzystanie środków ze sprzedaży nieruchomości na cele mieszkaniowe (remont budynku) jeżeli firma wykonująca remont uchyla się od wystawienia faktury.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że Pana stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 29 maja 2011r. (data wpływu do tut. Biura 02 czerwca 2011r.), uzupełnionym w dniu 09 sierpnia 2011r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania przychodu uzyskanego ze sprzedaży lokalu mieszkalnego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 02 czerwca 2011r. do tut. Biura wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania przychodu uzyskanego ze sprzedaży lokalu mieszkalnego.

W związku z brakami formalnymi wniosku, pismem z dnia 26 lipca 2011r. Znak: IBPB II/2/415-684/11/MM wezwano wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku. Uzupełnienia dokonano w dniu 09 sierpnia 2011r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

W styczniu 2010r. wnioskodawca sprzedał lokal mieszkalny, który nabył dnia 19 maja 2006r. Całą kwotę ze sprzedaży przeznaczył na remont budynku mieszkalnego wybudowanego w latach 60-tych. Budynek był niezamieszkały przez 25 lat, wymagał więc generalnego remontu. Remont ten przeprowadziła firma A. Koszty robocizny i materiałów wnioskodawca pokrywał w miesięcznych ratach po 10.000-15.000 zł miesięcznie. Po zakończeniu remontu wnioskodawca miał otrzymać faktury oraz ogólne rozliczenie materiałów. Firmie, która wykonywała remont wnioskodawca przekazał w gotówce około 150.000 zł. Na prośbę o wystawienie faktur wnioskodawca otrzymał odpowiedź, że faktury otrzyma jeśli zapłaci VAT i podatek. Ponadto wnioskodawca przypuszcza, iż firma A nie brała faktur na materiały aby było taniej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00