Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.08.2011, sygn. IBPBII/1/415-532/11/AŻ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBII/1/415-532/11/AŻ

odszkodowanie na skutek reklamacji

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 maja 2011r. (data wpływu do tut. Biura 20 maja 2011r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych wypłaty odszkodowania - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 maja 2011r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych wypłaty odszkodowania.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

W dniu 30 stycznia 2009r. wnioskodawca złożył reklamację w związku z awarią, do której doszło w zajmowanym przez niego mieszkaniu, a na skutek której zalaniu uległy sufity i ściany w mieszkaniu sąsiada, a także zaszła konieczność m.in. wymiany i renowacji podłóg w mieszkaniu wnioskodawcy. Przyczyną awarii było dwukrotne pęknięcie złączek PVC zakupionych w C. W związku ze złożoną reklamacją wnioskodawca oczekiwał zwrotu kosztów niezbędnych prac remontowych przez G. sp. z o.o. będącą dostawcą wadliwych złączek. W wyniku złożonej reklamacji przedstawiciel ww. spółki dokonał stosownych obmiarów, sporządził dokumentację fotograficzną oraz protokół opisujący stan faktyczny w obu mieszkaniach po awarii. Z uwagi na fakt, iż mieszkanie wnioskodawcy jak i sąsiada nie były ubezpieczone koszty remontu obu pokrył w całości wnioskodawca. W późniejszym czasie, w ramach dwustronnie prowadzonej korespondencji wnioskodawca dostarczył G. sp. z o.o. profesjonalny kosztorys prac remontowych w obu mieszkaniach, sporządzony w oparciu o obowiązujące w budownictwie Katalogi nakładów rzeczowych. Ostateczna kwota kosztorysowa wyniosła 5.554,88 zł. W rezultacie G. sp. z o.o. przesłała wnioskodawcy propozycję ugody, aby wypłacić na jego rzecz kwotę 5.554,88 zł tytułem zadośćuczynienia, oczekując jednocześnie przesłania danych niezbędnych do przekazania informacji o wypłaconym odszkodowaniu na druku PIT-8C do urzędu skarbowego. Wnioskodawca został również poinformowany, że kwota odszkodowania podlega opodatkowaniu. Wnioskodawca nie podpisał jeszcze propozycji ugody.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00