Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.03.2011, sygn. ILPP1/443-11/11-2/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-11/11-2/AW
Czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego, mając na uwadze art. 15 ust. 1 i ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług, transakcja sprzedaży działek czyniłaby Wnioskodawcę podatnikiem podatku od towarów i usług, a tym samym zobowiązywałaby go do odprowadzenia należnego podatku od ww. dostawy gruntu?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 28 grudnia 2010 r. (data wpływu 31 grudnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania transakcji sprzedaży działek z dnia 17 września 2010 r. jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 31 grudnia 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania transakcji sprzedaży działek z dnia 17 września 2010 r.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Od roku 1982 Wnioskodawca prowadzi gospodarstwo rolne. Jest rolnikiem ryczałtowym oraz nie prowadził i nie prowadzi żadnej pozarolniczej działalności gospodarczej opodatkowanej podatkiem VAT. w roku 1992 na przetargu organizowanym przez Agencję Zainteresowany nabył grunty, działka oznaczona nr 99/2. Zgodnie z przeznaczeniem określonym w akcie notarialnym oraz planem zagospodarowania przestrzennego gminy, były to grunty przeznaczone na potrzeby działalności rolniczej, zatem tak też je Wnioskodawca do tej pory użytkował. z uwagi na niską klasę gruntów, tj. klasa v i VI plony były niskie, a tym samym niska dochodowość, Zainteresowany podjął w roku 2008 czynności zmierzające do sprzedaży ww. gruntu celem sfinansowania zakupu lepszej jakościowo ziemi rolnej. Ponieważ cena jaką uzyskałby ze sprzedaży ww. gruntu nie wystarczyłaby na pokrycie zakupu nowych gruntów rolnych, Wnioskodawca postanowił, że podejmie próbę przekwalifikowania ww. działki na grunty z przeznaczeniem na cele zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i usługowej, by uzyskać lepszą cenę sprzedaży. w styczniu 2008 r. Zainteresowany wystąpił z wnioskiem do Burmistrza Gminy o opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego dla gminy dla ww. działki zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, pod warunkiem pokrycia przez Wnioskodawcę kosztów związanych z opracowaniem planów zagospodarowania dla ww. działki. w czerwcu 2008 r. Zainteresowany zawarł umowę z wyspecjalizowaną firmą, która miała przeprowadzić wszelkie niezbędne działania zmierzające do przekwalifikowania ww. gruntu wg wszelkich procedur zgodnych z ustawą o gospodarce nieruchomościami. Uchwałą Rady Miejskiej z dnia 29 lipca 2009 r. plan zagospodarowania przestrzennego dla działki 99/2 o łącznej powierzchni 7,5370 ha został zmieniony i z przeznaczenia pól uprawnych działka została przekształcona na tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i usługowej. w dalszej kolejności Wnioskodawca wystąpił z wnioskiem o podział geodezyjny działki 99/2 na 30 mniejszych działek, o pow. około 0,1 ha (działki od nr. 99/18 do nr. 99/47) wg projektu podziału, który wg decyzji Burmistrza Gminy z dnia 1 lipca 2010 r. został zatwierdzony.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right