Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.03.2011, sygn. ILPP4/443-11/11-3/EWW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-11/11-3/EWW
1. Czy opisane w stanie faktycznym wyrównanie rentowności stanowi czynność opodatkowaną podatkiem od towarów i usług?
2. Czy analizowaną czynność należy udokumentować notą księgową?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 2 grudnia 2010 r. (data wpływu 10 grudnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wyrównania rentowności jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 grudnia 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wyrównania rentowności.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca zawarła ramową umowę o współpracy z podmiotami prawa niemieckiego - X oraz Y.
Stosunki handlowe między X, Y i Wnioskodawcą kształtują się w oparciu o założenie, że X i Y są aktywnym uczestnikiem rynku zbytu. Do zakresu ich obowiązków należy pozyskiwanie zamówień na meble. W związku z powyższym, negocjują oni warunki dotyczące zamówień klientów, a także przejmują na siebie wszelkie ryzyka i odpowiedzialność wobec klientów.
Ponadto X i Y nabywają tkaniny obiciowe, skórę i ewentualne pozostałe części, konieczne do realizacji procesu produkcyjnego oraz negocjują z dostawcami warunki dostawy i płatności. Podmioty te zobowiązane są do ustalenia wielkość produkcji, a także do powiadomienia Wnioskodawcy o warunkach dostawy i wysyłki, takich jak miejsce docelowe i rodzaj wysyłki/opakowania. Spółki ponoszą całkowitą odpowiedzialność za transakcje z klientami.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right