Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24.02.2011, sygn. ILPP2/443-1892/10-2/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1892/10-2/MN

1. Czy część wkładu prywatnego przedsiębiorcy wnoszona w gotówce podlega opodatkowaniu podatkiem VAT?
2. Jak należy udokumentować wpłatę gotówki będącą wkładem prywatnym wnoszonym przez pracodawcę?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 19 listopada 2010 r. (data wpływu 24 listopada 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wkładów gotówkowych wnoszonych przez przedsiębiorców oraz udokumentowania tej czynności jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 listopada 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wkładów gotówkowych wnoszonych przez przedsiębiorców oraz udokumentowania tej czynności.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawczyni prowadzi działalność gospodarczą jako osoba fizyczna. Księgowość firmy prowadzona jest w formie podatkowej książki przychodów i rozchodów. Obecnie Zainteresowana realizuje szkolenia z informatyki i matematyki stosowanej w ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki, Działanie 8.1 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie; Poddziałanie 8.1.1 Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw, tytuł projektu: XXXX. Umowę o dofinansowanie projektu Wnioskodawczyni zawarła z województwem Wojewódzki Urząd Pracy. Okres realizacji projektu od dnia 1 stycznia 2010 r. do dnia 30 czerwca 2011 r. W ramach projektu Zainteresowana zobowiązana jest do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej. Dla pracodawców, których pracownicy uczestniczą w szkoleniach, wartość szkoleń stanowi pomoc publiczną. Z dokumentu Zasady udzielania pomocy publicznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki wynika, że maksymalna intensywność pomocy nie może przekraczać 80% w przypadku mikro i małych przedsiębiorstw, 70% w przypadku średnich i 60% w przypadku dużych przedsiębiorstw, co oznacza, że wkład prywatny pracodawcy nie może być mniejszy niż, odpowiednio: 20% dla mikro i małych przedsiębiorstw, 30% dla średnich i 40% dla dużych przedsiębiorstw. Wkład prywatny pracodawcy może być wniesiony w gotówce lub w wynagrodzeniu, które jest wypłacane pracownikowi przez pracodawcę za okres uczestnictwa pracownika w szkoleniu. Jeśli wysokość wynagrodzenia nie pozwala na osiągnięcie, w zależności od wielkości firmy, odpowiednio: 20%, 30% lub 40% wkładu prywatnego, to różnicę należy dopłacić w gotówce, tak aby intensywność pomocy nie przekraczała, w zależności od wielkości firmy, odpowiednio: 80%, 70% lub 60%. W przypadku, gdy część wkładu prywatnego przedsiębiorcy jest wnoszona w gotówce, musi ona być wpłacona na wydzielony rachunek bankowy służący wyłącznie obsłudze projektu. Jednocześnie o kwotę wkładów prywatnych wpłaconych w gotówce pomniejszana jest wartość otrzymanej dotacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00