Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 27.01.2011, sygn. ILPP2/443-1073/08/10-S1/EWW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1073/08/10-S1/EWW
Czy nieodpłatne przekazanie towarów mające związek z prowadzonym przedsiębiorstwem podlega opodatkowaniu podatkiem VAT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów - uwzględniając wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 24 września 2009 r. sygn. akt I SA/Wr 1032/09 oraz wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 17 września 2010 r. sygn. akt I FSK 237/10 stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. , przedstawione we wniosku z dnia 12 listopada 2008 r. (data wpływu 24 listopada 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieodpłatnego przekazania towarów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 listopada 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieodpłatnego przekazania towarów.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności dokonuje nieodpłatnych przekazań należącego do niego towaru, przy nabyciu którego przysługiwało mu prawo do odliczenia podatku naliczonego.
Gadżety, upominki, prezenty, traktowane jako przedmioty niewielkiej wartości typu: długopisy, smycze, zapalniczki, czapeczki, maskotki, kalendarze, plecaki, koszulki, polary, kurtki, kombinezony malarskie, balony, breloki, parasolki, pióra, torby, kamizelki, scyzoryki, kubki, odtwarzacze mp3, pen drivy, podkładki pod mysz, etui, wyroby cukiernicze z logo itp., przekazywane są klientom Spółki, dystrybutorom jej towarów, pracownikom z działu sprzedaży i marketingu oraz dziennikarzom. Wszystkie wydawane gadżety posiadają logo marki lub Spółki. Ich celem jest jej reklama. Przedmioty te rozdawane są podczas m.in.: szkoleń, targów, konferencji, prezentacji dla klientów, pokazów, imprez organizowanych lokalnie z klientami, urodzin marki, otwarć nowych punktów handlowych itp.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right