Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 22.03.2011, sygn. IPPP3/443-1280/10-2/KC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1280/10-2/KC

Posiadanie dokumentacji uprawniającej do zastosowania stawki 0% dla dostaw wewnątrzwspólnotowych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 23.12.2010 r. (data wpływu 28.12.2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie posiadanej dokumentacji uprawniającej do zastosowania stawki 0% dla dostaw wewnątrzwspólnotowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28.12.2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie posiadanej dokumentacji uprawniającej do zastosowania stawki 0% dla dostaw wewnątrzwspólnotowych.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

U. (dalej: U. lub Spółka) w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą dokonuje dużej ilości transakcji wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów (dalej: WDT).Dokonywane przez Spółkę dostawy w większości dotyczą przemieszczeń towarów pozostających własnością Spółki pomiędzy magazynami zlokalizowanymi w różnych krajach Unii Europejskiej tzw. przemieszczenia towarów własnych.

Biorąc pod uwagę bardzo dużą ilość wykonywanych przez Spółkę w ciągu miesiąca transakcji WDT (kilkadziesiąt tysięcy), przechowywanie podpisanych oryginałów listów przewozowych wymaga dużych nakładów finansowych, zaplecza administracyjnego oraz dużej przestrzeni biurowej koniecznej do składowania takiej ilości dokumentów. Z tego względu, w celu usprawnienia wszelkich procesów dotyczących przemieszczania towarów, grupa U. , której częścią jest U. , zdecydowała się na wprowadzenie nowego modelu zarządzania transportem i obrotem towarami w ramach grupy, zapewniającego wysoki poziom bezpieczeństwa narzędzi IT, który stanowi alternatywę do stosowanego obecnie systemu opartego na dokumentacji papierowej jako dowodzie wywozu towarów przez europejskie granice krajów członkowskich UE lub stowarzyszonych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00