Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.02.2011, sygn. IPPP2-443-846/10-4/IZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2-443-846/10-4/IZ
Udzielane premie pieniężne, o których mowa we wniosku, nie są co prawda wynagrodzeniem za świadczone na rzecz Wnioskodawcy odrębne usługi, lecz stanowią rabat o którym mowa w art. 29 ust. 4 ustawy, stanowisko Wnioskodawcy uznające udzielone premie za pozostające bez wpływu na podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług uznać należy za nieprawidłowe.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 29.10.2010 r. (data wpływu 02.11.2010 r.), uzupełnionego na wezwanie tut. Organu pismem z dnia 24.01.2011 r. (data wpływu 26.01.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług dotyczącej
- uznania premii pieniężnej (bonusu) wypłacanej domowi mediowemu za osiągnięcie określonej wielkości obrotów za wynagrodzenie za świadczoną usługę - jest prawidłowe,
- uznania, że wypłacana premia pieniężna pozostaje bez wpływu na podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 02.11.2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
T. Spółka S.A. w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zawiera liczne umowy o współpracy z domami mediowymi, których przedmiotem jest emisja filmów reklamowych. W okresie rozliczeniowym, jakim jest zazwyczaj rok kalendarzowy, Spółka podpisuje kilka umów o współpracy z jednym domem mediowym, który organizuje kampanie reklamowe dla różnych podmiotów gospodarczych (reklamodawców). Umowy zawierane są w imieniu własnym (przez dom mediowy) na rzecz reklamodawców, którzy wymienieni są w danej umowie. W każdej z powyższych umów o emisję filmów reklamowych dom mediowy zobowiązuje się do wydatkowania na rzecz reklamodawców (w ciągu roku) określoną kwotę pieniężną. W/w umowach określone zostają opusty (udzielane na rzecz reklamodawców), których wysokość uzależniona jest od wielu czynników, a przede wszystkim od wielkości zadeklarowanych wydatków na emisje filmów reklamowych. Umowy o współpracy realizowane są poprzez zawieranie, umów cząstkowych obejmujących kampanię reklamową reklamodawcy (emisję filmów reklamowych) najczęściej trwającą jeden miesiąc. Opisana umowa cząstkowa rozliczana jest w taki sposób, że T. S.A. po realizacji emisji kampanii reklamowej wystawia domowi mediowemu fakturę VAT. Kwota należna do zapłaty przez dom mediowy (wynagrodzenie dla T. S.A.) pomniejszone jest o udzielone na rzecz danego reklamodawcy opusty.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right