Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.02.2011, sygn. IPPP2/443-489/09/10-4/S/SAP/KOM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-489/09/10-4/S/SAP/KOM
Opodatkowanie czynności nieodpłatnego przekazania kawy, wystawianie korygujących faktur wewnętrznych i moment ich rozliczania.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 24.04.2009r. (data wpływu 30.04.2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług:
- w zakresie Pyt. 1
- w części dot. opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania kawy w sposób wymieniony w Grupie I (pkt A i B) - jest nieprawidłowe
- w części dot. opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania kawy w sposób wymieniony w pkt C i D oraz Grupie II - jest prawidłowe
- w zakresie Pyt. 2 dot. nieodpłatnego świadczenia usług klientom jest nieprawidłowe
- w zakresie Pyt. 3 dot. wystawiania korygujących faktur wewnętrznych i momentu ich rozliczania jest prawidłowe
UZASADNIENIE
W dniu 30 kwietnia 2009 r. został złożony w/w wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazywania towarów opodatkowania czynności nieodpłatnego świadczenia usług oraz możliwości wystawienia i momentu rozliczenia faktury wewnętrznej.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Spółka działa w ramach Grupy, która jest znanym na świecie producentem i dystrybutorem kawy. Spółka jest odpowiedzialna za marketing oraz sprzedaż produktów znajdujących się w ofercie Grupy. W celu zwiększenia atrakcyjności oferowanych produktów oraz pozyskania nowych klientów, Spółka podejmuje szereg działań promocyjno-marketingowych, w tym w szczególności dokonuje nieodpłatnych wydań towarów oraz nieodpłatnego świadczenia usług. Działania te mają na celu zwiększenie poziomu sprzedaży, a więc związane są bezpośrednio z prowadzonym przedsiębiorstwem. Przykładowo, nieodpłatne przekazania dotyczą następujących grup towarów:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right