Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.02.2011, sygn. IPPP1-443-1302/10-4/MP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-1302/10-4/MP
Premia pieniężna stanowi w istocie rabat obniżający wartość konkretnych dostaw w danym okresie rozliczeniowym, zmniejszający podstawę opodatkowania zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy. Wnioskodawca, jako wypłacający premię, zobowiązany jest, na podstawie § 13 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r., wystawić fakturę korygującą.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 17.12.2010 r. (data wpływu 23.12.2010 r.), uzupełnionym w dniu 20.01.2011 r. (data wpływu 24.01.2011 r.) na wezwanie Organu z dnia 10.01.2011 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i dokumentowania premii pieniężnych - jest nieprawidłowe,
UZASADNIENIE
W dniu 23.12.2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i dokumentowania premii pieniężnych.
Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 18.01.2011 r. (data wpływu 24.01.2011 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z dnia 10.01.2011 r.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Spółka w związku z prowadzoną działalnością polegającą na handlu hurtowym towarami dekoracyjnymi i pokryciami podłogowymi dokonuje sprzedaży na dużą skalę - do kilkudziesięciu faktur miesięcznie dla jednego kontrahenta. Spółka zachęca kontrahentów do nabywania towarów m.in. poprzez nagradzanie ich premiami pieniężnymi bonusami, których wysokość zależy od wartości/ilości zakupionych towarów, co oznacza, że w razie wzrostu wskaźnika zakupów rośnie wartość wypłacanej premii w danym okresie rozliczeniowym.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right