Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 20.12.2011, sygn. ILPB3/423-446/11-3/MM, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-446/11-3/MM

Kiedy Spółka powinna obniżyć przychód podatkowy o wartość zwróconych kontrahentom kwot stanowiących równowartość otrzymanego wcześniej wynagrodzenia z tytułu świadczonych przez Spółkę na ich rzecz usług marketingowych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz.770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej przedstawione we wniosku z dnia 13 września 2011 r. (data wpływu 21 września 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie przychodów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 września 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie przychodów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz opis zdarzenia przyszłego.

Spółka zajmuje się głównie hurtową dystrybucją produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych. Działalność Spółki polega na nabywaniu towarów od ich producentów i ich dalszej odsprzedaży.

W celu zwiększenia popytu na towary będące przedmiotem obrotu, Spółka ponosiła wydatki na działalność o charakterze marketingowym. Mając na uwadze fakt, że korzyści z finansowanej przez Spółkę działalności marketingowej odnosiły również podmioty będące dostawcami towarów na rzecz Spółki (ze względu na zwiększenie sprzedaży ich produktów), Spółka uznała za uzasadnione obciążanie tych podmiotów kosztami prowadzonych działań marketingowych. Kwoty otrzymywane z tytułu świadczonych na rzecz dostawców usług marketingowych Spółka zaliczała do przychodów podatkowych w momencie, w którym stały się należne. W związku z tym, w zeznaniach podatkowych za lata, w których Spółka pobierała od swoich dostawców wynagrodzenie za świadczone usług marketingowe, wykazane przez Spółkę kwoty przychodów zawierały pobrane przez Spółkę wynagrodzenie z tytułu świadczonych usług marketingowych na rzecz swoich dostawców. Wynagrodzenie z tytułu usług marketingowych z reguły rozliczane jest w formie kompensaty.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00