Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.11.2011, sygn. ILPP2/443-1232/11-2/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1232/11-2/AK
Czy w opisanym stanie faktycznym towary wraz z ewentualnymi materiałami eksploatacyjnymi przekazywane nieodpłatnie przez Spółkę stanowią próbki w rozumieniu art. 7 ust. 3 i 7 Ustawy o VAT i tym samym wydania tych towarów wraz z ewentualnymi materiałami eksploatacyjnymi nie podlegają opodatkowaniu VAT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 5 sierpnia 2011 r. (data wpływu 22 sierpnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieodpłatnego przekazania próbek jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22 sierpnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieodpłatnego przekazania próbek.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Głównym obszarem działalności Wnioskodawcy (dalej: Spółka) jest dystrybucja wyrobów własnej produkcji oraz innych wyrobów produkowanych w ramach grupy kapitałowej z różnych segmentów rynku (np. produkty dla domu, produkty biurowe, narzędzia). W ramach prowadzonej działalności Spółka wykonuje liczne czynności o charakterze promocyjnym i reklamowym. Między innymi Spółka nieodpłatnie przekazuje towary z własnego asortymentu swoim bezpośrednim kontrahentom, w szczególności przedsiębiorstwom z danej branży i sieciom handlowym, jak również prowadzącym sprzedaż towarów Spółki sklepom detalicznym. Ponadto, Spółka dokonuje przekazań także na potrzeby różnego rodzaju wydarzeń handlowych. W związku z czym można wyróżnić trzy podstawowe grupy wydań towarów:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right