Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 11.10.2011, sygn. ILPB3/423-295/11-4/KS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-295/11-4/KS

Czy wydatki w kwocie 700.000,00 zł poniesione przez Podatnika na dofinansowanie inwestycji opisanej powyżej stanowią dla Niego koszt uzyskania przychodów roku 2010?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, reprezentowanej przez Pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 22 czerwca 2011 r. (data wpływu 01.07.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 01 lipca 2011 r. został złożony ww. wniosek - uzupełniony pismem z dnia 28 września 2011 r. (data wpływu 30.09.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (Podatnik) jest podmiotem, który trudni się wynajmem powierzchni biurowych dla firm. Podatnik jeszcze w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia rozpoczął inwestycję polegającą na budowie budynku biurowego klasy A (Budynek A). Inwestycja została ulokowana w P. na skrzyżowaniu ulic: M. i B. W okresie późniejszym Podatnik zrealizował także kolejny etap inwestycji (Budynek B). Oba budynki przylegają do siebie i są połączone specjalnym łącznikiem. Pierwszy etap inwestycji (Budynek A) został oddany do użytkowania w roku 1999. Jego powierzchnia użytkowa wynosi 7.7300 m.kw. W tym też roku oddano w najem pierwsze lokale użytkowe. Drugi etap inwestycji (Budynek B) oddano do użytku w roku 2003. Powierzchnia użytkowa tegoż budynku wynosi 14.300 m.kw. Lokale użytkowe także w tym budynku zostały niezwłocznie oddane w najem. Zarząd Spółki jeszcze w latach 90-tych podjął decyzję o budowie wielostanowiskowego parkingu o pow. 4.287 m.kw. usytuowanego na działkach należących do Miasta. Uznano bowiem, że posiadanie parkingu usytuowanego w najbliższym sąsiedztwie tak dużych budynków biurowych jest niezbędne i konieczne. Istniało uzasadnione ryzyko, iż brak odpowiednio dużej ilości miejsc parkingowych uniemożliwi Podatnikowi zawieranie korzystnych umów najmu na powierzchnie biurowe. Pismem z dnia 22.11.1999 r. - wydanym na wniosek Wnioskodawcy (Podatnika) - Zarząd Dróg Miejskich dokonał uzgodnienia w zakresie wstępnej obsługi komunikacyjnej odnośnie projektowanego tymczasowego parkingu dla samochodów osobowych. W piśmie tym określono, iż:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00