Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 30.09.2011, sygn. ILPP1/443-925/11-3/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-925/11-3/MS

Czy prawidłowe jest następujące stanowisko Spółki Spółka może skorzystać z dobrodziejstwa przepisu art. 29 ust. 4b ustawy o VAT w przypadku faktur VAT korekt dokumentujących nadpłaty wynikające z rozliczenia rocznego opłat dodatkowych i obniżyć podstawę opodatkowania oraz kwotę podatku należnego o wartość korekt w miesiącu, w którym nabywca otrzymał fakturę VAT korektę, Spółka nie jest jednocześnie zobowiązana do posiadania potwierdzenia odbioru korekty przez nabywcę?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 24 czerwca 2011 r. (data wpływu 30 czerwca 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 12 września 2011 r. (data wpływu 15 września 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego bez potwierdzenia odbioru faktury korygującej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 czerwca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego bez potwierdzenia odbioru faktury korygującej. Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 12 września 2011 r. o informację dotyczącą przedmiotu wniosku.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe (ostatecznie określono przedmiot wniosku w piśmie z dnia 12 września 2011 r.).

Spółka jest właścicielem budynku biurowego (dalej: budynek) zlokalizowanego w W. oraz użytkownikiem wieczystym nieruchomości gruntowej, na której budynek ten jest posadowiony.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00