Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 15.09.2011, sygn. ILPP4/443-452/11-2/ISN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-452/11-2/ISN

Pdatek od towarów i usług w zakresie dokumentacji uprawniającej do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 20 czerwca 2011 r. (data wpływu 22 czerwca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentacji uprawniającej do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 czerwca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentacji uprawniającej do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi działalność m.in. w zakresie produkcji i sprzedaży mebli. Zainteresowany jest zarejestrowany dla celów podatku VAT w Polsce, w tym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych. Jednym z jego kontrahentów, nabywających meble jest spółka z siedzibą we Francji (Kontrahent). Kontrahent jest zarejestrowany dla potrzeb podatku VAT we Francji. Sprzedaż towarów Kontrahentowi odbywa się na warunkach Incoterms Ex Works, w związku z tym transport mebli z Polski do Francji organizowany jest przez Kontrahenta, który korzysta w tym zakresie z usług zewnętrznego przewoźnika (Przewoźnik). Po odebraniu mebli od Wnioskodawcy, Przewoźnik składuje je w swoim magazynie w Polsce przez okres około dziesięciu dni w celu kompletacji wysyłki mebli do Francji. Kontrahent nabywa meble również od innych dostawców w Polsce. Po skompletowaniu przesyłki, Przewoźnik transportuje meble do sklepów Kontrahenta zlokalizowanych we Francji. Z tytułu przedmiotowej sprzedaży, Zainteresowany wystawia fakturę VAT dokumentującą wewnątrzwspólnotową dostawę towarów ze wskazaniem francuskiego numeru VAT Kontrahenta. Przewoźnik przekazuje Wnioskodawcy kopię dokumentu przewozowego CMR potwierdzającego dostarczenie towarów do Francji, prawidłowo opieczętowanego, wskazującego Zainteresowanego jako dostawcę oraz wyszczególnione towary objęte sprzedażą.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00