Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 13.09.2011, sygn. ILPB2/415-675/11-2/WS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB2/415-675/11-2/WS

Zwolnienie z art. 21 ust. 1 pkt 46.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 1 czerwca 2011 r. (data wpływu 13 czerwca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 czerwca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Od dnia 1 kwietnia 2008 r. Wnioskodawczyni pracuje w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (dalej WFOŚiGW), w Wydziale Funduszy Europejskich, który wdraża Regionalny Program Operacyjny (dalej RPO) oraz Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko (dalej POliŚ).

Zainteresowana zatrudniona jest w pełnym wymiarze czasu na stanowisku inspektora ds. przygotowania realizacji projektów unijnych w zakresie POliŚ oraz RPO. 0,4 etatu dotyczy zadań związanych z wdrażaniem POIiŚ, a 0,6 etatu z wdrażaniem RPO. Zgodnie z porozumieniem w sprawie realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 dla Priorytetu III Ochrona i zarządzanie zasobami środowiska przyrodniczego zawartym pomiędzy Województwem, jako Instytucją Zarządzającą a Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Fundusz pełni funkcję Instytucji Pośredniczącej II stopnia dla Priorytetu III Ochrona i zarządzanie zasobami środowiska przyrodniczego. WFOŚiGW jest także Instytucją wdrażającą priorytet I, II w ramach POliŚ 2007-2013 w oparciu o Porozumienia w sprawie realizacji Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko dla osi priorytetowych: I - Gospodarka wodno-ściekowa i II - Gospodarka odpadami i ochrona powierzchni ziemi (projekty o wartości poniżej 25 mln euro) zawarte w dniu 25 czerwca 2007 r. z Ministrem Środowiska oraz Aneks nr 1 zawarty w dniu 28 maja 2008 r. RPO jest programem finansowanym z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego natomiast priorytet I i II POliŚ jest finansowany z Funduszu Spójności. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych, środki finansowe przekazywane w ramach RPO oraz POliŚ są kwalifikowane, jako środki publiczne, do których wydatkowania stosuje się przepisy o dotacjach rozwojowych (art. 203 ustawy o finansach publicznych). Środki RPO i POliŚ są przekazywane przez dysponenta, którym jest Ministerstwo Rozwoju Regionalnego w drodze dotacji rozwojowej. Przechodząc do dyspozycji WFOŚiGW zachowują one status środków publicznych. Wynagrodzenia wraz z premiami oraz tzw. 13 pensją w 100% są finansowane z priorytetu X Pomoc Techniczna RPO oraz priorytetu XVI Pomoc techniczna - Fundusz Spójności.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00