Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.08.2011, sygn. ILPB1/415-27/10/11-S/AGr, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/415-27/10/11-S/AGr
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie konsekwencji przekroczenia limitu przychodu, o którym mowa w ustawie o rachunkowości.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów uwzględniając wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 17 marca 2011 r. sygn. akt I SA/Po 106/11 stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 23 grudnia 2009 r. (data wpływu 4 stycznia 2010 r.), uzupełnionym w dniu 24 marca 2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie konsekwencji przekroczenia limitu przychodu, o którym mowa w ustawie o rachunkowości jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 4 stycznia 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie konsekwencji przekroczenia limitu przychodu, o którym mowa w ustawie o rachunkowości.
Wniosek nie spełniał wymogów formalnych określonych w art. 14b § 3 i art. 14f § 1 i § 2 ustawy Ordynacja podatkowa, w związku z czym pismem z dnia 9 marca 2010 r. nr ILPB1/415-27/10-2/AGr wezwano Zainteresowanego do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania pod rygorem pozostawienia podania bez rozpatrzenia.
Wezwanie skutecznie doręczono 17 marca 2010 r., natomiast w dniu 24 marca 2010 r. Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest zainteresowany rozpoczęciem prowadzenia działalności rolniczej w ramach działów specjalnych produkcji rolnej wraz ze swoją żoną (bez zawiązywania spółki cywilnej, czy spółki prawa handlowego). W ich związku małżeńskim obowiązuje ustrój wspólności ustawowej. Do działalności tej wykorzystywane byłyby przedmioty majątkowe i inne prawa majątkowe należące do majątku wspólnego. W ramach tej działalności Zainteresowany wraz z żoną zamierza skorzystać ze zwolnienia z podatku od towarów i usług dla rolników ryczałtowych, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku od towarów i usług. Natomiast dochód z działalności dotyczącej działów specjalnych produkcji rolnej byłby ustalany przy zastosowaniu norm szacunkowych, stosownie do art. 24 ust. 4 zdanie drugie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Nie byłyby w związku z tym prowadzone księgi rachunkowe.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right