Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.07.2011, sygn. ILPP1/443-578/11-4/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-578/11-4/KG
Opodatkowanie i dokumentowanie premii pieniężnych udzielanych z tytułu osiągnięcia określonego w umowie pułapu obrotów lub z tytułu dokonywania płatności w określonych terminach, czy tez z wyprzedzeniem w stosunku do terminy ustalonego w umowie.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Jawnej, przedstawione we wniosku z dnia 28 marca 2011 r. (data wpływu 4 kwietnia 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia: brak daty (data wpływu 18 maja 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i dokumentowania premii pieniężnych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 4 kwietnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i dokumentowania premii pieniężnych. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony w dniu 18 maja 2011 r. o doprecyzowanie przedstawionego zdarzenia.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca Spółka Jawna jest czynnym podatnikiem VAT i prowadzi działalność gospodarczą polegającą m. in. na nabywaniu towarów, głównie armatury instalacyjnej w celu jej dalszej odsprzedaży.
W ramach prowadzonej działalności Spółka zawiera z kontrahentami umowy o stałej współpracy handlowej. W umowach zawarte są informacje o rabatach, które korygują ceny. Rabaty i opusty korygują ceny przed zawarciem transakcji i nie są umieszczane na fakturach. Niezależnie od ww. rabatów i opustów Spółka przyznaje swoim kontrahentom bonusy (premie pieniężne). Zgodnie z zawartymi porozumieniami w przypadku, gdy wartość towarów zakupionych przez odbiorcę przekroczy w okresie rozliczeniowym (w zależności od uzgodnień - miesięcznym, kwartalnym, rocznym) określony pułap Spółka jest zobowiązana do wypłaty na rzecz odbiorcy premii pieniężnej w określonej wysokości. Premia określana będzie kwotowo, bądź też jako procent od wykonanego obrotu. Kontrahent nie jest zobowiązany do przekroczenia wyznaczonego progu zakupów, co oznacza, że zakupy dokonywane są dobrowolnie i Wnioskodawca nie ma prawa żądać od kontrahentów dokonania zakupów na poziomie uprawniającym do otrzymania premii.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right