Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.10.2011, sygn. ITPP1/443-1032/11/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-1032/11/MN
Zakres opodatkowania sprzedaży wirtualnej waluty oraz ustalenia podstawy opodatkowania.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 18 lipca 2011 r. (data wpływu 25 lipca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży wirtualnej waluty oraz ustalenia podstawy opodatkowania - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25 lipca 2011 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży wirtualnej waluty oraz ustalenia podstawy opodatkowania.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca prowadzi działalność, której istota polega na nabywaniu i odsprzedaży wirtualnej waluty w grze komputerowej. Przedmiotową walutę Wnioskodawca nabywa na dwa sposoby. Pierwszym jest zakup od indywidualnych graczy (osób fizycznych) poprzez płatność przelewem na podany rachunek bankowy tych osób. Cena zakupu nie zawiera VAT, ponieważ zakup dokonywany jest od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i niepodlegających VAT. Drugą formą nabycia jest zakup poprzez kartę kredytową bezpośrednio od właściciela prowadzącego grę. Również w tym przypadku cena zakupu nie zawiera VAT, bowiem, według informacji podmiotu prowadzącego grę i dysponującego prawami autorskimi w tym zakresie, za zgodą Komisji Europejskiej zakup wirtualnej waluty jest uznawany za transakcję między użytkownikami wirtualnej gry, a nie między użytkownikiem, a właścicielem gry.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right