Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.07.2011, sygn. ITPB2/415-408/11/IB, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB2/415-408/11/IB

Czy Wnioskodawca dokonując korekty informacji PIT-11 powinien wykazać dochód podlegający opodatkowaniu, faktycznie pobrane zaliczki na podatek dochodowy (zarówno od dochodów zwolnionych i podlegających opodatkowaniu) oraz składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne tylko od dochodu podlegającego opodatkowaniu?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 7 kwietnia 2011 r. (data wpływu 11 kwietnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie informacji PIT-11 - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 kwietnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie informacji PIT-11.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Urząd Miejski zawarł umowę z Powiatowym Urzędem Pracy na zorganizowanie robót publicznych, współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i jako organizator robót publicznych wypłaca wynagrodzenia uczestnikom projektu zatrudnionym w ramach robót publicznych. Następnie ze środków dotacji celowej w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich oraz środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3 oraz ust. 3 pkt 5 i 6 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, lub płatności w ramach budżetu środków europejskich, Beneficjent projektu (Powiatowy Urząd Pracy) dokonuje zwrotu organizatorowi wskazanych robót publicznych części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenie społeczne w wysokości uprzednio uzgodnionej w umowie w sprawie organizacji i finansowania robót publicznych. Refundacja nie obejmuje pełnej kwoty wypłaconego wynagrodzenia. Zgodnie z treścią art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku. Powyższy przepis przewiduje zatem, iż nie podlegają opodatkowaniu dochody wymienione w art. 21 ustawy. Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wolne od podatku dochodowego są: środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 146). Przepis został wprowadzony z dniem 1 stycznia 2010 r. Zmiany wprowadzone w przepisach art. 21 ustawy w podatku dochodowym od osób fizycznych związane są z powołaniem do życia na mocy ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych agencji wykonawczych. Jest to państwowa osoba prawna powołana w celu realizacji zadań państwowych w zakresie zarządzania programami wspólnotowymi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00