Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 04.02.2011, sygn. ITPP1/443-1061/10/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-1061/10/MN

Podstawa opodatkowania oraz obowiązek podatkowy przy aporcie gruntowym.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tj. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 26 października 2010 r. (data wpływu 2 listopada 2010 r.) uzupełnionym w dniu 31 stycznia 2011 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania oraz momentu powstania obowiązku podatkowego przy aporcie gruntu niezabudowanego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 listopada 2010 r. został złożony wniosek uzupełniony w dniu 31 stycznia 2011 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania oraz momentu powstania obowiązku podatkowego przy aporcie gruntu niezabudowanego.

W przedmiotowym wniosku uzupełnionym w dniu 31 stycznia 2011 r. następujący stan faktyczny.

Gmina jest wspólnikiem Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników Spółki podjęło w dniu 22 czerwca 2010 r. uchwałę o podwyższeniu kapitału zakładowego w drodze podwyższenia wartości każdego udziału. Zgodnie z tą uchwałą z całkowitej kwoty podwyższenia kapitału na Gminę przypada kwota 345.000 zł. W tym samym dniu Gmina zawarła ze Spółką w formie aktu notarialnego umowę przeniesienia własności trzech nieruchomości niezabudowanych, stanowiących wkład niepieniężny (aport) na pokrycie przez Gminę podwyższonego kapitału zakładowego Spółki. przedmiotem aportu były trzy nieruchomości gruntowe niezabudowane przeznaczone pod zabudowę. Zgodnie z ustaleniami zawartymi w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, na dzień dokonania aportu nieruchomości te znajdowały się w obszarze koncentracji usług ogólnomiejskich i regionalnych, obejmujących tereny przeznaczone pod zabudowę mieszkaniową z usługami.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00